Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2011 14:02 - За паметниците и хората
Автор: kush11 Категория: Забавление   
Прочетен: 793 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 30.06.2011 15:49


За хората с разрушителни мераци, един неръкотворен паметник. Тук може да рушите и да оцветявате едновременно.




image


Хайде покажете въображение!

  Exegi monumentum

Я памятник себе воздвиг нерукотворный,
К нему не зарастет народная тропа,
Вознесся выше он главою непокорной
Александрийского столпа.

Нет, весь я не умру — душа в заветной лире
Мой прах переживет и тленья убежит —
И славен буду я, доколь в подлунном мире
Жив будет хоть один пиит.

Слух обо мне пройдет по всей Руси великой,
И назовет меня всяк сущий в ней язык,
И гордый внук славян, и финн, и ныне дикой
Тунгус, и друг степей калмык.

И долго буду тем любезен я народу,
Что чувства добрые я лирой пробуждал,
Что в мой жестокий век восславил я Свободу
И милость к падшим призывал.

Веленью божию, о муза, будь послушна,
Обиды не страшась, не требуя венца,
Хвалу и клевету приемли равнодушно
И не оспоривай глупца.



В превод от Радой Ралин 


Exegi monumentum…

Аз паметник за мен градих неръкотворен,
към него ще върви навек народен път,
възнася той глава висок и непокорен
над Александровия стълб.

Не, цял не ще умра – с духа на мойта лира,
праха ми надживял, избягнал тленността – 
ще бъда славен аз, додето се намира
поне един пиит в света.

За мен през Рус навред легенди ще преминат
и ще ме изрекат на всеки свой език
славянски правнук, тунгузът див и финът,
другарят на степта калмик.

И дълго ще съм с туй народу скъп в душата,
че с лирата си тук човечност будех аз,
че в този век жесток възславих свободата,
за падналия вдигах глас.

О , музо, ти бъди на своя бог послушна,
от хули не се бой; неискаща венци,
хвала и клевета посрещай равнодушна,
не влизай в спорове с глупци.


 



Гласувай:
3



1. kush11 - Какво става? Не ви ли се оцветява ...
30.06.2011 15:30
Какво става? Не ви ли се оцветява вече, м? А може би сте гладни?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kush11
Категория: Други
Прочетен: 352231
Постинги: 145
Коментари: 647
Гласове: 758
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930